ייעוץ ארגוני





שיווק עסקי

יום שלישי, מרץ 23, 2010 @ 01:03 AM Author: webmaster

ישנן דרכים רבות לשיווק ופרסום, חלקן יקרות ומצריכות השקעה כספית ותכנון תקציב שנתי, וחלקן פעילויות פשוטות אשר דורשות השקעת זמן בלבד. עסקים קטנים ובינוניים יכולים לשווק עצמם בצורה יעילה ואפקטיבית במסגרת תקציבית סבירה, יחד עם זאת – אין ספק כי שיווק מעין זה מצריך יותר זמן ומוטיבציה מאשר שיווק הנעשה במסגרת תקציבית רחבה. כמו כן, חשוב להתאים את דרכי השיווק אל קהל היעד, למטרות וליעדים מוגדרים. שימוש בכלים נכונים תוביל לחשיפה אפקטיבית לקהל היעד הראשוני של העסק. בעלי מקצועות חופשיים בעצם נדרשים לשווק עצמם כל הזמן – וזוהי המיומנות החשובה ביותר שאותה יש לפתח בתהליך הפיתוח העסקי. מספר נקודות קריטיות בתהליך השיווק העצמי:

  • פעמים רבות השיווק מתחיל בנראות ואחידות במיתוג – סביבה ארגונית, לוגו, כרטיסי ביקור וכיו', אשר כלל אלו מתאימים לתדמית אותה מבקשים לייצג.
  • מיומנויות לשיווק והצגה עצמית – מיומנות שיווק עצמי הינה מיומנות חשובה בניהול עסק באופן עצמאי. כעצמאיים הננו נדרשים להציג עצמנו שוב ושוב ולשווק את מרכולתנו בכל אינטראקציה אפשרית – שיווק עצמי נכון הוא מפתח חשוב בהצלחת העסק. הננו מוכרים מוצר, שירות ואת עצמנו.
  • מיומנויות לניהול שיחת מכירה – ניהול שיחת מכירה הינה טכניקה חשובה אשר באה לידי ביטוי כמעט בכל שלב בניהול קשר עם הלקוח. תהליך המכירה הינו תהליך בעל חשיבות מכרעת ובעצם נמשך לאורך כל הקשר עם הלקוח – לפיכך, יש לנהלו בצורה אפקטיבית. באמצעות ניהול תהליך מכירה נכון נשכיל לספק ללקוח מענה לכלל צרכיו ורצונותיו.
  • יצירת שיתופי פעולה רלוונטיים בתחום – שיתוף פעולה הינו בסיס חשוב בחוכמת ההתנהלות העסקית. יש להשכיל ולדעת לבצע שיתופי פעולה נכונים ומועילים המכוונים למטרות העסק.
  • הצטרפות לרישות עסקים – כיום תופעת רישות העסקים הולכת וגדלה, ויש יותר ויותר אפשרויות. רישות עסקים הינה קבוצה של בעלי מקצועות חופשיים אשר נפגשים אחת לשבוע / חודש כאשר כל אחד בקבוצה מציג את העסק הפרטי שלו בפני השאר. כך עולה החשיפה בפני מספר רב יותר של אנשים ובקבוצות טובות יש אף ניסיון כנה לסייע אחד לשני באמצעות הפניות הדדיות ללקוחות פוטנציאליים או שיתופי פעולה עתידיים.

ניתן ליצור עמנו קשר לצורך קבלת רשימת הרשתות העסקיות המעודכנת…