ייעוץ ארגוני





טיפים לראיון מוצלח

יום ראשון, יולי 11, 2010 @ 04:07 AM Author: webmaster
  • זכרו כי הכי חשוב לומר את האמת, ורק את האמת. כאשר אנו מסלפים את העובדות – הננו משדרים זאת בפני המראיין ויוצרים תחושה של חוסר אמינות. כמו כן, עלינו לזכור כי בד"כ מראיין טוב יאמת את הפרטים שהעלינו בפניו – ובמידה ויימצא כי סילפנו את העובדות – הדבר ייזקף לחובתנו, וייתכן מאוד כי יוותר על העסקתנו.
  • יש להימנע מתשובות מוכנות ב"שלוף", או "מנטרות" ידועות ובנאליות כמו פרפקציוניזם כחולשה הכי גדולה שלך. מראיין טוב ידע להעריך את יכולתכם לבקר את עצמכם, ולהציג הזדמנויות שלכם לשיפור בצורה כנה ואמיתית. כמו כן, כך יוכל לדעת המראיין האם הינכם מתאימים לתפקיד הספציפי תוך התחשבות באופי המנהל הנוכחי. יתכן שלעיתים השילוב בין תכונה שלילית של המרואיין לתכונות אחרות של המנהל – יכול דווקא להניב תוצאות חיוביות.
  • השתמשו בחוש הומור – זה תמיד מסייע לשני הצדדים!
  • שווקו עצמכם בבטחון – וספרו לעצמכם לפני הראיון – במה אתם יכולים לתרום לעסק / ארגון אשר מבקש את שירותכם.
  • קיראו מידע באינטרנט לגבי המקום – ככל שיהיו לכם יותר פרטים, כך תצליחו יותר לקלוע בתשובותיכם במשך הראיון.
  • בהצלחה !!!