ייעוץ ארגוני





ניהול הדרכה

יום שלישי, מרץ 23, 2010 @ 12:03 AM Author: webmaster

ניהול ההדרכה הינו חלק מהאמירה והתרבות הארגונית, ולפיכך חשוב ובר השפעה.
אופן ההתייחסות לכל נושאי ההדרכה בארגונים משקפת את התרבות הארגונית ואת הרצינות אשר מייחסים לתהליכי פיתוח אישי וארגוני כאחד במסגרת העבודה.
ניהול תהליכים אפקטיביים של הדרכה ארגונית אשר מייצרים אמירה ארגונית המותאמת לאסטרטגיה צריכים להיות מנוהלים באופן מוקפד וברור.
לפיכך, אספנו להלן כמה דגשים וטיפים אשר אותם אנו ממליצים ללקוחותינו ליישם בניהול תהליכי ההדרכה השונים כמנהלי הדרכה ופיתוח ארגוני או כמנהלי משאבי אנוש:

  • אופן זימון להדרכה – חייב להיות בהתראה מספקת מראש (כמה שיותר מוקדם כן ייטב, לפחות שבועיים עם פריסה קדימה לכלל המפגשים).
  • הסבר ושיווק תוכנית ההדרכה – חשוב כי ההסבר והפרטים על תוכנית ההדרכה יהיו מעמיקים ומפורטים, וישווקו את מהלך ההדרכה וערכיה המוספים למוזמנים אליה תוך הצגת האטרקטיביות של התכנים, מקצועיות המנחה, הסיבה לבחירת התוכן המוצג ועוד.
  • זמנים – חשוב מאוד לציין באופן ברור ומדויק את זמני ההדרכה ולהקפיד על התחלה בזמן, זה מייצר אמירה חשובה אשר משפיעה מכאן ואילך על שאר התוכנית ותכניה.
  • קפה ועוגה – ישנן הדרכות אשר מתחילות ב'קפה ועוגה', במידה וכך יש לציין זאת באופן ברור ולהגדיר זמן זה. כך תתאפשר הגדרת זמנים ברורה לתחילת ההדרכה עצמה.
  • משובים – הקפידו בסיום כל הדרכה לאסוף משובים כתובים מהצוות כך תוכלו לבצע תהליכי הפקת לקחים ולקבל פידבק לגבי מנחה המפגש.
  • דאגו לנוכחות ניהולית מטעם הארגון בהסכמה מראש עם המנחה לאורך כלל המפגשים – נוכחות דרגים בכירים מייצרת אמירה חשובה לגבי חשיבות תוכנית ההדרכה עבור הארגון. הגדירו את מטרת ההצטרפות ואת אופן ההשתתפות במפגש מבעוד מועד, וכך תוכלו להשיג את המקסימום האפשרי משיתוף הפעולה.