ייעוץ ארגוני

ייעוץ ארגוני לעסקים קטנים ובינוניים?

ישנה נטייה לחשוב שיועצים ארגוניים מיועדים לארגונים גדולים, אך לא כך הדבר, בעצם כל עסק יכול ואף רצוי שייתמך בשירותיו של יועץ ארגוני או יועץ עסקי. לעיתים ההבדל בין עסק קטן מצליח לעסק קטן שאינו מצליח להתרומם הוא החשיבה האסטרטגית והתכנון של הפעילויות לאורך זמן תוך בחינה עצמית מתמדת והבנה כי מהות העסק הוא שינוי והתפתחות תמידיים.
עסק מורכב מהרבה מאוד מיומנויות הנדרשות הן מהצוות הניהולי והן מצוות העובדים, כך שלכל עסק קיימות עוצמות ודברים בהם הוא מוביל אל מול חולשותיו אשר טיפול נכון בהן ייצר את ההבדל ואת הרווחיות לאורך זמן.
עסק מצליח הוא כזה המשכיל להבין את ההזדמנויות שלו לשיפור ומתמקד בהן – באופן עצמאי או באמצעות יועץ חיצוני. גם במקרים בהם העסק נוסק מעלה, יש לבחון ולהבין היטב לאן פנינו, מהם הסיבות להצלחה וכיצד נצליח לשמרה?
ובכן, מומלץ אחת לתקופה לבצע פגישת אבחון פערים עם יועץ חיצוני אשר באמצעותה תוכלו לבחון את המקום בו הינכם נמצאים – ואז להחליט אם כרגע זה הזמן של הארגון להשקיע בפערים אלו או לא. לעיתים קיימים פערים הנוגעים באסטרטגיה העסקית, וייתכן שכרגע הארגון ייקח החלטה לא להשקיע בצמיחה והתרחבות, אך עצם המודעות לפערים היא שחשובה בשלב זה. גם ההחלטה לא לעשות – היא החלטה אסטרטגית חשובה.