פיתוח מנהלים

ניהול זמן ומשימות

"אין זה די להיות עסוק; גם הנמלים עסוקות. השאלה היא – עם מה אתה עסוק?"
(הנרי דייוויד ת'ורו)

"אין לי זמן!!!" – אחד הקשיים שמנהלים רבים מעידים עליהם הוא החוסר המתמיד בזמן. בפועל נמצא כי הקושי הוא לא בחוסר זמן אלא קושי בהתנהלות אפקטיבית – קושי בניהול עצמי ויכולת מיקוד במה שבאמת חשוב.
ניהול זמן אפקטיבי הוא נגזרת של הגדרת התפקיד שלנו והיעדים שאותם אנו חותרים להשיג. מודעות לאופן ההתנהלות האישי שלנו במשך 24 השעות העומדות לרשותנו תאפשר לנו לבחון את הבחירות היום יומיות שלנו לניצול הזמן, ולעלות את המודעות למה יכולנו לעשות אחרת כדי לחתור למטרה.
אם כן, הבסיס הראשוני בבחינת נושא ניהול הזמן הינו הבנת דרך ההתנהלות האישית שלנו והבנת החולשות שלי באופן אישי בדרך להשגת המטרה. רק לאחר מכן, ניתן לדבר בפועל על מה אני עושה עם המשימות שיש ברשותי – מה ביכולתי להאציל ומה לא, כיצד לגשת ולתכנן את יום העבודה, ומהם כללי האצבע שלי בניהול המשימות השונות.
כלים לניהול זמן צריכים להיות מותאמים באופן אישי לכל מנהל ועובד בנפרד, שכן החוכמה בניהול זמן אפקטיבי הינה אבחון דרכי הפעולה האינסטינקטיביות של המנהל או העובד, הבנת מהות הקושי והתאמת כלים לשיפור.
אנו מאמינים כי ניהול זמן קשור גם לאנרגיה האישית וקצת לשעון הביולוגי. לכל אחד מאיתנו רמות אנרגיה שונות במשך היום – וחשוב לסדר את משימותינו באופן שיתאים לנטייה הטבעית שלנו.