קוראים ייעוץ ארגוני

מי זקוק לייעוץ ארגוני ?

ישנה נטייה לחשוב שיועצים ארגוניים מיועדים לארגונים גדולים, אך לא כך הדבר, בעצם כל עסק יכול ואף רצוי שייתמך בשירותיו של יועץ ארגוני. לעיתים ההבדל בין עסק קטן מצליח לעסק קטן שאינו מצליח להתרומם הוא החשיבה האסטרטגית והתכנון של הפעילויות לאורך זמן. יש כאלו המשכילים לפעול באופן עצמאי – ועושים זאת היטב, לעומת אחרים הזקוקים לסיוע חיצוני.
עסק מורכב מהרבה מאוד מיומנויות הנדרשות הן מהצוות הניהולי והן מצוות העובדים, כך שלכל עסק קיימות עוצמות ודברים בהם הוא מוביל אל מול חולשותיו – אשר הן בעצם הזדמנויות לשיפור.
עסק מצליח הוא כזה המשכיל להבין את ההזדמנויות שלו לשיפור ומתמקד בהן – באופן עצמאי או באמצעות עבודה יעוצית חיצונית. גם במקרים בהם העסק נוסק מעלה, יש לבחון ולהבין היטב לאן פנינו, מהם הסיבות להצלחה וכיצד נצליח לשמרה?
ובכן, מומלץ אחת לתקופה לבצע פגישת אבחון פערים עם יועץ חיצוני אשר באמצעותה תוכלו לבחון את המקום בו הינכם נמצאים – ואז להחליט אם כרגע זה הזמן של הארגון להשקיע בפערים אלו או לא. לעיתים קיימים פערים הנוגעים באסטרטגיה העסקית, וייתכן שכרגע הארגון יקח החלטה לא להשקיע בצמיחה והתרחבות, אך עצם המודעות לפערים היא שחשובה בשלב זה. גם ההחלטה לא לעשות – היא החלטה אסטרטגית חשובה.