ייעוץ ארגוני

ייעוץ לשותפים עסקיים

"כלל ה-WIN / WIN אומר: בואו לא נפעל בדרך שלי או בדרך שלך, אלא בדרך הטובה ביותר"
(גרג אנדרסון)

בלילה שאחרי החתונה מתחיל הסיפור האמיתי. כאן כבר אפשר להתחיל לדבר באמת על זוגיות. כך גם בשותפות עסקית. כן, שותפות היא סוג של חתונה, סוג של זוגיות. ומי מכם שחווה את זה – יודע שכך הדבר. אז כמו בכל 'דיל' שאנחנו עושים גם כאן יש איזו שהיא עסקת חבילה – של הטוב והרע שיש בשותפנו למסע. השאלה היא כיצד אנחנו יוצאים לדרך באופן החכם ביותר כך שנצמיח זוגיות נכונה?

הגדרת חזון לשותפים
על מנת ללכת דרך יחדיו, יש להבין לאן הולכים ומהי המטרה. לפיכך יש צורך בגיבוש חזון משותף.
כשאין תמימות דעים מבחינת החזון והערכים על בסיסם מתנהל העסק, כך גם ישנו קושי בגיבוש האסטרטגי והפעילויות להצמחת העסק.
על כן, הצעד הראשון בתהליך של ניהול עסק משותף הינו גיבוש חזון המוסכם על שני הצדדים.
בתהליך של דו שיח המונחה על ידי יועץ ניתן להגיע לחזון משותף אפקטיבי אשר ילווה את העסק לאורך זמן ויהווה בסיס להתנהלות אפקטיבית עתידית.

הגדרת תפקידים
"אם שני אנשים יתקנו סירה – מים ידלפו ממנה." (קונפוציוס)
אפקטיביות בעסק תיווצר בראש ובראשונה על ידי הגדרת התפקידים, לא יתכן ששני בעלי העסק יעשו אותו הדבר. לפיכך בתהליך האימון נעסוק בהגדרה מעמיקה של התפקידים, זאת לאחר אבחון החוזקות מול החולשות של כל אחד מהשותפים.
אחד ממטרותיו המוצהרות של תהליך האימון לשותפים הינה מיצוי הפוטנציאל הקיים בכל אחד מכם. לעיתים השגרה שואבת אותנו לפעילות שלא בהכרח מבטאת את היכולות הקיימים בנו. תוך חשיבה מודעת, נוכל לצמצם את טווח הפספוס במיצוי הפוטנציאל. כאשר אנו ממצים את הפוטנציאל, העבודה הרבה יותר אפקטיבית והתחושה בהתאם.
לאחר הגדרת התפקידים יש להגדיר גם את תהליכי העבודה בין השותפים. מעבר להגדרות הבסיסיות, ישנם כמובן נקודות חפיפה – וגם אותן יש להגדיר. את נקודות החפיפה נוכל לייעל על ידי הגדרת תהליכים ברורים. לדוגמא יש צורך בקביעת פגישות משותפות אשר בהן ידונו השותפים על נושאים מוגדרים, כגון שיווק, פיתוח אסטרטגי וכד'.

לדבר באותה השפה

אם שני שותפים אף פעם לא מתווכחים – אחד מהם מיותר. אם הם מתווכחים תמיד – שניהם מיותרים.

פעמים רבות הקושי העיקרי הקיים בין שותפים הוא הקושי בניהול תקשורת אפקטיבית. אחד אומר דבר מסוים בעוד השני מבין דבר אחר. יצירת דפוסי תקשורת נכונים בין השותפים תוביל ליעילות והתייעלות בתהליכי עבודה רבים, חסכון באנרגיה ומשאבים.
חלק ממטרת תהליך האימון הינו יצירת תקשורת אפקטיבית בין הצדדים. אחד הכלים ליצירת תקשורת אפקטיבית הינו הגדרת מסגרת לדיון בקשיים בתקשורת והצפת כעסים ותסכולים מהניהול המשותף.