קוראים ייעוץ ארגוני

למה ייעוץ ארגוני?

– מה שרואים מכאן לא רואים משם…

אחת מהסיבות המרכזיות אשר בגינן מזמינים את היועץ הארגוני הינה היכולת של אדם חיצוני לראות דברים שלא ניתן לאבחן בהם כשהם נמצאים לעיתים כל כך קרוב אליך.

לאחרונה פגשתי ביועץ ארגוני אשר הפך למנהל בכיר בארגון מסוים, ותוך זמן קצר יחסית החליט שעליו לקחת יועץ ארגוני חיצוני. שאלו אותו חבריו לעבודה: "איך יתכן שאתה יועץ ארגוני, ועדיין נזקק ליועץ חיצוני?", התשובה הינה ברורה, כאשר הינך בתוך המערכת עצמה, אינך יכול תמיד להבחין בדברים שאדם מקצועי חיצוני יראה בהסתכלות מהצד.

המעורבות הרגשית בתוך הארגון לעיתים מנטרלת את יכולת האבחנה, וכאן כוחו של יועץ ארגוני חיצוני אשר אינו מעורב רגשית בנעשה.

– יכולת להניע תהליכי שינוי, רוח חדשה בארגון –

לעיתים על מנת לבצע ארגון יש צורך באנרגיה חיצונית חדשה. בחלק מהמקרים האנרגיה החדשה תיובא לארגון על ידי תחלופת כוח אדם וגיוס אנשים אשר יענו על הצורך. אך לא תמיד תחלופת כוח אדם היא פתרון נכון, מאחר ולעיתים הקושי קיים במבנה הארגוני, בתרבות הארגונית – ועל כן השינוי הנדרש הוא עמוק יותר. במקרים כאלו, ביכולתו של יועץ ארגוני טוב להביא לשינויים אשר לא בהכרח נוגעים בשינויי כוח אדם, אך בהכרח יובילו להכנסת רוח חדשה באמצעים שונים.

– קבלת כלים מקצועיים לשיפור וייעול –

יועץ ארגוני טוב מצויד בארגז כלים אשר בו טמונים כלים, תיאוריות וטיפים לייעול ושיפור. נכון- התיאורייה אינה יכולה לעמוד בפני עצמה – ובשטח, בתכל'ס, המציאות מכתיבה פעילות מסוימת שהיא לא בהכרח עולה בקנה אחד עם התיאוריה.

יחד עם זאת, התיאורייה היא בסיס חשוב לפעילות – ופעמים רבות נמצא הגיון לא מבוטל בתיאוריות. על כן, יועצים ארגוניים בעלי ידע תיאורטי רחב אשר מגובה בניסיון והוכחות מן השטח – הם בעלי ערך מוסף לארגונך.